Tuesday, October 13, 2009

Can I Renew Drivers License In Different County

La Doppia Ora


Le 16.16: un'ora doppia, lo stesso numero che si ripete. Un momento magico in cui il tempo sembra duplicarsi, ed offrire la possibilità di lasciare da parte il tracciato della propria vita per addentrarsi in nuove strade, nuove possibilità. E' un attimo in cui tutto sembra possibile, e allora nasce l'impulso di esprimere un desiderio, come quando si vede una stella cadente, anche in coloro che non credono più ai miracoli.

Questo weekend I went to see the first feature film by Giuseppe Capotondi , my fellow director, but for which I had never heard of it until his film was screened at the center of national and international level, with the warm welcome Critics and the prize last female interpreter Show International Film Festival in Venice.

Smuficchiando curious before I go to the movies, I discovered that I had actually already known and appreciated his special approach to film, which observes the anguished insecurity of human life outside attention, but never a stranger, in some of the music videos the most beautiful that I know (as Crystal Ball Keane ).


share the same view on the contradictions and feelings of people (which is combined with an increased sensitivity to light and photograph, and a taste for the psychological thriller for many critics described as "Hitchcockian") it is found The Double Time: a movie with talented actors (including the now famous Filippo Timi, actor and writer of great talent as well, in spite of himself, new sex-symbol of the Italian blogosphere ) than with their intense participation in the body and give credibility to a story that weaves meetings and loneliness, trust and disillusionment angoscia e speranza, in cui niente è come sembra e di cui mi rifiuto tassativamente di raccontare anche in minima parte la trama, altrimenti lo spettatore non riuscirebbe a partecipare alla ricerca di senso e significato che pervade la storia. Vi dirò solo che sembra un noir, sembra un horror, sembra una storia d'amore, e alla fine ti lascia con la sensazione che la vita è esattamente come descritta nel film, e che per viverla davvero ci vuole il coraggio, nonostante tutto, di restare umani.

Todo aquel que piense que la vida siempre es cruel,
tiene que saber que no es asi,
que tan solo hay momentos malos, y todo pasa.
Todo aquel que piense que esto nunca va a cambiar,
tiene que saber que no es asi, mal tiempo buena
this to my dear, y todo pasa.

0 comments:

Post a Comment